Ευρώπη: ‘Έξαρση κυκλοφοριακής βίας
- AsfalosTvRadio
- Dec 15, 2024
- 3 min read


Είναι λυπηρό, εν έτη 2024 να χρειαζόμαστε κοινωνιολογικές αναλύσεις για να κατανοήσουμε τον τρόπο που ορισμένοι οδηγοί ενεργούν σε έντονες - νευραλγικές καταστάσεις. Παρόλο που η τεχνολογία των οχημάτων εξελίχθηκε, η καλλιέργεια της οδηγικής ενσυναίσθησης έχει μείνει αρκετά πίσω.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα και αναφέρομαι στα χρόνια της μετά covid εποχής, έχω επισημάνει αρκετά περιστατικά που αναφέρονται σχεδόν σε όλη την Ευρώπη, κυρίως την κεντρική, με συμπεριφορές ωμής βίας στους δρόμους. Το σημερινό άρθρο αποκτά ειδικό βάρος, καθώς τον Οκτώβριο που μας πέρασε στη Γαλλία, δολοφονήθηκε ποδηλάτης από έναν οδηγό αυτοκινήτου. Πιο συγκεκριμένα, την Τρίτη, 15 Οκτωβρίου, ο Paul Varry, ένας 27χρονος άνδρας, σκοτώθηκε στο Παρίσι μετά από χτύπημα ενός SUV μάρκας Mercedes. Κατηγορήθηκε και προφυλακιστηκε για «ανθρωποκτονία με δόλο» ο 52χρονος οδηγός, αφού καθώς αποδείχτηκε, σκόπιμα παρέσυρε τον ποδηλάτη, έπειτα από διαπληκτισμό που προηγήθηκε μεταξύ τους. Λίγο πριν το συμβάν, ένας άλλος ποδηλάτης είχε προειδοποιήσει το θύμα ότι πίσω ακολουθεί ο συγκεκριμένος οδηγός με επιθετική διάθεση, καθώς και του ίδιου του είχε «κλείσει» το δρόμο. Ο ποδηλάτης, χάνοντας την ψυχραιμία του έπειτα από είσοδο του αυτοκινητού στον ποδηλατόδρομο, κτύπησε με την γροθιά του το καπό του οχήματος, εκνευρίζοντας τον οδηγό, ο οποίος κάνοντας μπρος πίσω «πάτησε» τον ποδηλάτη. Παρόλο που του παρείχαν άμεση ιατρική βοήθεια, κατέληξε. Το τραγικό αυτό γεγονός, αναστάτωσε τον ποδηλατικό κόσμο καθώς και ολόκληρη την κοινωνία, φέρνοντας στο φως (κάθε φορά αυτό γίνεται) παρόμοια περιστατικά όχι μόνο στη Γαλλία αλλά και σε άλλες πόλεις της Ευρώπης.
Δεν είναι δυνατόν, να υπάρχουν στο τραπέζι συζητήσεις, για απαγόρευση SUV οχημάτων στο κέντρο των πόλεων επειδή έχει διαπιστωθεί ότι οι ιδιοκτήτες τους αποκτούν έπαρση και επιθετικότητα. Επίσης, φτάσανε στο σημείο να προβληματίζονται οι Γερμανοί(;), για το μήπως θα ήταν καλύτερο, να νομιμοποιούσαν σε κάποιες διασταυρώσεις, το πέρασμα πεζών από διάβαση, χωρίς να χρειαστεί να περιμένουν το πράσινο (Γρηγόρης)! Αυτό γιατί τον τελευταίο καιρό, οι πεζοί κάποιων περιοχών δεν πτοούνται από τα πρόστιμα που κυμαίνονται από 5 – 60 ευρώ, και παραβιάζουν τον σηματοδότη. Ουκ ολίγα τα περιστατικά διαπληκτισμών με οδηγούς, καθώς είναι λιγότερο εξοικειωμένοι στο απρόσμενο και το παραβατικό σε αντίθεση με εμάς τους Έλληνες που τα ανορθόδοξα στο δρόμο τα παίζουμε κομπολόι.
Είναι πρωτόγνωρα φαινόμενα για αυτό και μας κάνουν εντύπωση, καθώς εδώ και χρόνια αυτά τα αστικά περιβάλλοντα, αποτελούσαν σημεία αναφοράς σωστής οδικής μετακίνησης. Μένω στη Γερμανία, για να σας ενημερώσω για τα 3.000 και βάλε περιστατικά εξαπάτησης το 2023 στις θεωρητικές εξετάσεις για απόκτηση διπλώματος οδήγησης, αλλά το πιο σοβαρό που αφορά το σημερινό άρθρο είναι ότι καταγράφηκαν περισσότερα από 50 περιστατικά απειλών απέναντι στο εξεταστικό σώμα, με άσκηση σωματικής βίας.

Δεν είμαι ειδικός να αναλύσω τους λόγους και τις αιτίες για την αύξηση της οδηγικής βίας. Θεωρώ, ότι έχουμε γίνει εχθροί με τον ρεαλισμό. Δηλαδή υποσυνείδητα, όπως κλείνουμε κάτι που δεν μας αρέσει να το βλέπουμε ή να το ακούμε στην ηλεκτρονική μας συσκευή, έτσι ακριβώς απαιτούμε να «αφεντεύουμε» τον κάθε ένα γύρω μας. Χιλιάδες τα βιντεάκια που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και αφορούν ξυλοδαρμούς μεταξύ οδηγών και πεζών σε διαβάσεις, οδηγών και μοτοσικλετιστών που οι τελευταίοι με το χέρι ή το πόδι τους εν κινήσει, κτυπάνε καθρέπτες και λαμαρίνες αυτοκινήτων. Οδηγοί αυτοκινήτων, τσαμπουκάδες του γλυκού νερού, με «άχαρες» μπουνιές, σίγουρα όχι όπως αυτές που αρχικά είχαν φαντασιωθεί ότι θα μπορούσαν να δώσουν, χορεύουν μεταξύ τους…. ταγκό και γίνονται περίγελος στους γύρω και στους δικούς τους ανθρώπους.
Σε μια εποχή που όλα καταγράφονται από κάμερες μαγαζιών, σπιτιών, και κινητών, ας μην γίνουμε τροφή σε όλους αυτούς που «ψοφάνε» να αποτυπώσουν στιγμές μας με viral περιεχόμενο και να μην κάνουμε πλούσιους τους δικηγόρους και το δημόσιο. Ψυχραιμία λοιπόν…κυκλοφορούν ανάμεσά μας…
Comments