Έλλειψη πάνω από τρία εκατομμύρια οδηγών φορτηγών σε όλο τον κόσμο
- AsfalosTvRadio
- Apr 20, 2024
- 3 min read


Υπάρχει έλλειψη άνω των τριών εκατομμυρίων οδηγών φορτηγών σε όλο τον κόσμο και ο αριθμός αυτός αναμένεται να διπλασιαστεί τα επόμενα πέντε χρόνια , σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα από τη Διεθνή Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU). Συνολικά, το 7% των θέσεων δεν έχει καλυφθεί, σύμφωνα με αυτή τη μελέτη 4.700 μεταφορικών εταιρειών σε 36 χώρες, σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική. Αυτή η έλλειψη θα επιδεινωθεί και περισσότερες από τις μισές εταιρείες αγωνίζονται να προσλάβουν ειδικευμένους οδηγούς.
Η έλλειψη θα μπορούσε να επιδεινωθεί περαιτέρω τα επόμενα πέντε χρόνια, ιδιαίτερα στην Κίνα, την Ευρώπη και την Τουρκία: ο πληθυσμός των οδηγών γερνάει και πολύ λίγοι οδηγοί κάτω των 25 ετών αναλαμβάνουν, κάτι που θα αποτελέσει μια «δημογραφική βόμβα».
Προβλέπεται ότι μέχρι το 2028, θα υπάρχει έλλειψη περίπου επτά εκατομμυρίων επαγγελματιών, οδηγώντας σε μπλοκάρισμα της εφοδιαστικής αλυσίδας και αύξηση του κόστους μεταφοράς.
Η IRU καλεί τις κυβερνήσεις να διευκολύνουν και να επιταχύνουν την κατάρτιση των νέων για επαγγέλματα οδικών μεταφορών, μειώνοντας το ελάχιστο όριο ηλικίας για την είσοδο στο επάγγελμα και χρηματοδοτώντας την κατάρτισή τους. Επίσης, μόνο το 6% των οδηγών είναι γυναίκες στις χώρες που μελετήθηκαν, η θηλυκοποίηση του επαγγέλματος πρέπει να ενθαρρυνθεί.
Ωστόσο, η ελκυστικότητα του επαγγέλματος περιορίζεται από παρατεταμένες περιόδους απουσίας από το σπίτι και δύσκολες συνθήκες εργασίας.
Αυτή η κατάσταση έχει οδηγήσει διάφορες κυβερνήσεις να αναλάβουν δράση για την επίλυση του προβλήματος. Ας ανακαλύψουμε τις ενέργειες που υλοποιήθηκαν:
Γαλλία : Η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε ενίσχυση 600 εκατομμυρίων ευρώ για την εκπαίδευση νέων οδηγών. Η Γαλλία έχει επίσης βελτιώσει τις οδικές της υπηρεσίες με δωρεάν πάρκινγκ, τουαλέτες και εστιατόρια.
Βέλγιο : Το Βέλγιο δημιούργησε ένα κοινωνικό ταμείο για να εγγυηθεί δωρεάν εκπαίδευση για τους οδηγούς βαρέων φορτηγών οχημάτων στη χώρα. Η εκπαίδευση προηγουμένως προοριζόταν για νέους που εγκατέλειπαν πρόωρα το σχολείο, τώρα είναι ανοιχτή σε όλους.
Ολλανδία : Οι Ολλανδοί οδηγοί θα επωφεληθούν από αύξηση μισθού. Το ποσό που προτάθηκε και διαπραγματεύθηκε τα συνδικάτα αντιστοιχούσε σε αύξηση 5% από τον Ιανουάριο του 2023.
Πολωνία : Η Πολωνία διευκολύνει την πρόσβαση των αλλοδαπών στην αγορά εργασίας. Στην πραγματικότητα, δεν απαιτείται πλέον η απόδειξη μόνιμης διαμονής για την απόκτηση άδειας εργασίας. Επιπλέον, το δικαίωμα διαμονής θα αυξηθεί από 6 σε 24 μήνες.
Ηνωμένο Βασίλειο : Η βρετανική κυβέρνηση θα πληρώσει 8 εκατομμύρια στερλίνες σε φορείς εκμετάλλευσης οδικών υπηρεσιών για τη βελτίωση των στάσεων φορτηγών για επαγγλματίες οδηγούς. Η χώρα επέτρεψε επίσης στους οδηγούς φορτηγών να εργάζονται 11 ώρες την ημέρα μόνο δύο φορές την εβδομάδα, αντί για 8.
Γερμανία : Η Γερμανική Ομοσπονδιακή Ένωση Εμπορευματικών Μεταφορών, Επιμελητείας και Διάθεσης Απορριμμάτων ζητά τη μείωση των διοικητικών διατυπώσεων σχετικά με τις άδειες οδήγησης. Ζήτησε επίσης ασφαλέστερες θέσεις στάθμευσης για φορτηγά ώστε να διευκολύνεται η ανάπαυση των οδηγών. Τέλος, ο σύλλογος προτείνει την προσθήκη τουαλετών σε καμπίνες φορτηγών.
Ιταλία : Η Ιταλία έχει εφαρμόσει «μπόνους άδειας οδήγησης». Αυτό το μπόνους προσφέρει σε άτομα κάτω των 35 ετών ένα κουπόνι που καλύπτει έως και 2.500 ευρώ από το κόστος εκπαίδευσης για να γίνουν οδηγοί βαρέων φορτηγών οχημάτων. Αυτό αντιστοιχεί σε έκπτωση 80% του συνολικού πακέτου διεκπαιρέωσης επαγγελματικού διπλώματος.
Ισπανία : Η Ισπανία εκπαιδεύει και προσλαμβάνει Μαροκινούς οδηγούς και καταβάλλει επιδότηση 600 ευρώ σε όποιον επιθυμεί να αποκτήσει την άδεια βαρέων φορτηγών οχημάτων του.
Πορτογαλία : Η Πορτογαλία έχει απαγορεύσει στους οδηγούς να εκτελούν δραστηριότητες φόρτωσης και εκφόρτωσης. Αντίθετα, πρέπει να περιμένουν σε χώρους εξοπλισμένους με τουαλέτες.
Ελλάδα : ? ; ?
Comments