Τα εταιρικά αυτοκίνητα κοστίζουν στους Ευρωπαίους πολίτες 42 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως
- AsfalosTvRadio
- Nov 15, 2024
- 1 min read


Οι πράσινοι λομπίστες Transport & Environment (T&E) έχουν «βγάλει» τον υπολογιστή τους, μόνο για τις πέντε μεγαλύτερες χώρες της ΕΕ, οι επιδοτήσεις για εταιρικά αυτοκίνητα που λειτουργούν με βενζίνη και ντίζελ κοστίζουν στους φορολογούμενους 42 δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο.
Σύμφωνα με μελέτη που ανατέθηκε από την T&E, υπολογίζει τις επιπτώσεις των τεσσάρων φορολογικών πλεονεκτημάτων που παραδοσιακά χορηγούνται σε εταιρικά αυτοκίνητα: παροχές σε είδος, αποσβέσεις, εκπτώσεις ΦΠΑ και κάρτες καυσίμων. Πρόκειται για επιδοτήσεις που δεν ωφελούν τους ιδιοκτήτες ιδιωτικών αυτοκινήτων. Τα εταιρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 60% όλων των νέων ταξινομήσεων στην Ευρώπη. Τα φορολογικά πλεονεκτήματα που εξετάζονται στην έκθεση ισχύουν για τα μισθωτά αυτοκίνητα που αντιπροσωπεύουν το 51% των εταιρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ.
Η Ιταλία, ακολουθούμενη από τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Πολωνία, είναι οι χώρες που επιδοτούν περισσότερο τα θερμικά εταιρικά αυτοκίνητα, με 16, 13,7, 6,4 και 6,1 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως αντίστοιχα. Οι μεγαλύτερες επιδοτήσεις παρέχονται στο πλαίσιο προγραμμάτων παροχών σε είδος που συνεχίζουν να παρέχουν κίνητρα για οχήματα βενζίνης και ντίζελ.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία, τα φορολογικά πλεονεκτήματα που παρέχονται σε ρυπογόνα εταιρικά αυτοκίνητα είναι πολύ χαμηλότερα. Πράγματι, το Ηνωμένο Βασίλειο «τιμωρεί» τα οχήματα εταιρειών βενζίνης και ντίζελ, ενώ οι οδηγοί ηλεκτρικών εταιρικών αυτοκινήτων πληρώνουν ελάχιστο φόρο. Αυτό συνέβαλε στην τόνωση της υιοθέτησης ηλεκτρικών εταιρικών αυτοκινήτων, η οποία είναι τώρα στο 21,5%. Στην Ισπανία, τα φορολογικά οφέλη για τα εταιρικά αυτοκίνητα είναι παρόμοια με αυτά για τα ιδιωτικά οχήματα. Επίσης, προσφέρει λίγα κίνητρα στις επιχειρήσεις να στραφούν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το ποσοστό διείσδυσης των εταιρικών ηλεκτρικών οχημάτων είναι χαμηλό (3,7%).

Comentários