Τα θερμικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα, εκπέμπουν τόσο CO2 όσο πριν από 12 χρόνια.
- AsfalosTvRadio
- Jan 28, 2024
- 2 min read

Υποσχέσεις, αλλά λίγα αποτελέσματα. Αυτά είναι τα συμπεράσματα μιας έκθεσης, που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη 24 Ιανουαρίου, από το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο, σχετικά με τις εκπομπές CO2 από θερμικά αυτοκίνητα εντός της ΕΕ. «Παρά τις έντονες φιλοδοξίες και τις αυστηρές απαιτήσεις, τα περισσότερα επιβατικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους εξακολουθούν να εκπέμπουν την ίδια ποσότητα CO2 όπως πριν από 12 χρόνια», επισημαίνει το έγγραφο που συντάσσει μια μικτή αξιολόγηση της ευρωπαϊκής πολιτικής σε αυτόν τον τομέα, με την εφαρμογή, το 2010. , του «κανονισμού για τις εκπομπές CO2 από επιβατικά αυτοκίνητα» εντός της Ε.Ε.
Το κείμενο επρόκειτο να θέσει στόχους στις μέσες εκπομπές σε ευρωπαϊκή κλίμακα για τα νέα αυτοκίνητα και συγκεκριμένους στόχους για τη μείωση των εκπομπών CO2 για τους κατασκευαστές από το 2012. Όμως αυτά τα όρια συνέχισαν να αυξάνονται. υποστηρίζει ότι, εδώ και 12 χρόνια, οι κατασκευαστές έχουν επικεντρωθεί περισσότερο στη μείωση των εκπομπών άνθρακα των αυτοκινήτων τους στο εργαστήριο παρά σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.
Ωστόσο, ο χρόνος τελειώνει καθώς ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας πρέπει να επιτύχει «μηδενικές εκπομπές» έως το 2035 . «Η πράσινη επανάσταση μπορεί να γίνει στην ΕΕ μόνο εάν μειωθεί δραστικά ο αριθμός των ρυπογόνων οχημάτων που κυκλοφορούν, αλλά η πρόκληση είναι τεράστια», επισημαίνει, σε δελτίο τύπου, ο Pietro Russo, μέλος του Συνεδρίου που είναι υπεύθυνος για τον έλεγχο. «Καμία πραγματική και απτή μείωση των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα δεν θα είναι δυνατή όσο ο θερμικός κινητήρας κυριαρχεί», επικρίνει επίσης.
Μια πραγματική πρόκληση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ τα θερμικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν σχεδόν τα τρία τέταρτα των νέων ταξινομήσεων. Την τελευταία δεκαετία, οι εκπομπές CO2 από τα βενζινοκίνητα οχήματα μειώθηκαν μόνο κατά 4,6%, ενώ παρέμειναν σταθερές για τους κινητήρες ντίζελ. Μεταξύ των εξηγήσεων για αυτό το φαινόμενο, το γεγονός ότι η πρόοδος που σημειώθηκε όσον αφορά την "απόδοση κινητήρα" " αντισταθμίζεται από την αύξηση της μάζας του οχήματος (περίπου 10% κατά μέσο όρο) και της ισχύος του κινητήρα (+25% κατά μέσο όρο)".
Εάν ο ευρωπαϊκός στόλος αυτοκινήτων αγωνίζεται να μειώσει τις εκπομπές CO2, είναι επίσης επειδή τα ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθούν να είναι πολύ υπανάπτυκτα , καταγγέλλει η έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αυτός ο τύπος αυτοκινήτου αντιπροσωπεύει μόνο μία στις 7 ταξινομήσεις το 2022. Η ανάπτυξή του αντιμετωπίζει πολλές εμπόδια, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης σε πρώτες ύλες για την κατασκευή μπαταριών. Σε προηγούμενη έκθεση , ο οργανισμός προειδοποίησε για τους κινδύνους ελλείψεων που επιβαρύνουν κρίσιμα μέταλλα - όπως το λίθιο, το νικέλιο ή το κοβάλτιο - που θα μπορούσαν να υπονομεύσουν τις ευρωπαϊκές προσπάθειες για τη μετάβασή της στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ένα άλλο μελανό σημείο: η έλλειψη σταθμών φόρτισης εντός των κρατών μελών. «Το 70% των σταθμών φόρτισης μπαταριών αυτοκινήτων στην ΕΕ είναι συγκεντρωμένοι σε τρία μόνο κράτη μέλη (Ολλανδία, Γαλλία και Γερμανία)», τονίζει το Ελεγκτικό Συνέδριο. Τέλος, η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξακολουθεί να παραμένει πολύ αποτρεπτική , σύμφωνα με την ίδια. «Δεδομένου του υψηλότερου αρχικού κόστους ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, οι καταναλωτές μπορεί να προτιμούν να διατηρούν το όχημά τους ρυπογόνο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα», επισημαίνει η έκθεση.
Kommentare