top of page

Τα αυτοκίνητα θα εφοδιάζονται υποχρεωτικά και με κουμπιά εκτός από τις οθόνες αφής για να λάβουν βαθμολογία ασφάλειας 5 αστέρων από τον Euro NCAP

  • Writer: AsfalosTvRadio
    AsfalosTvRadio
  • Dec 1, 2024
  • 2 min read




Ο οργανισμός αξιολόγησης ασφάλειας καταναλωτικών οχημάτων Euro NCAP ανακοίνωσε αλλαγές στα πρωτόκολλά του από το επόμενο έτος, ώστε να απαιτούνται φυσικοί έλεγχοι για βασικές λειτουργίες.


«Οι νέες δοκιμές του Euro NCAP που αναμένονται το 2026, θα ενθαρρύνουν τους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν ξεχωριστά, φυσικά χειριστήρια για βασικές λειτουργίες με διαισθητικό τρόπο, περιορίζοντας το χρόνο εκτός δρόμου και συνεπώς προάγοντας την ασφαλέστερη οδήγηση».


Ο Matthew Avery, διευθυντής στρατηγικής ανάπτυξης στο Euro NCAP, δήλωσε στην εφημερίδα The Sunday Times: «Η υπερβολική χρήση των οθονών αφής είναι ένα πρόβλημα σε όλη τη βιομηχανία, καθώς σχεδόν κάθε κατασκευαστής οχημάτων μετακινεί τα βασικά χειριστήρια σε κεντρικές οθόνες αφής, υποχρεώνοντας τους οδηγούς να πάρουν τα μάτια τους δρόμο και αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων απόσπασης της προσοχής.


Σύμφωνα με το νέο σύστημα αξιολόγησης, το οποίο πρόκειται να τεθεί σε ισχύ από τον Ιανουάριο του 2026, οι κατασκευαστές δεν θα μπορούν να επιτύχουν τις υψηλότερες βαθμολογίες ασφάλειας εάν δεν παρέχουν κατάλληλους, φυσικούς διακόπτες για ορισμένες λειτουργίες, όπως ενδείξεις, φώτα κινδύνου, ηχογράφηση κόρνα, χειρισμός υαλοκαθαριστήρων και ενεργοποίηση της λειτουργίας eCall SOS.


Η ρύθμιση του τρόπου με τον οποίο οι οδηγοί αλληλεπιδρούν με τα χειριστήρια των οχημάτων, είναι εκπληκτικά επικίνδυνα αδύναμη στην Ευρωπαϊκή Ένωση.


Ο Frank Mütze, ειδικός σε θέματα ασφάλειας οχημάτων σε φορείς οδικής ασφάλειας της Ευρώπης δήλωσε: «Οι εθελοντικές κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ δεν λειτουργούν επειδή οι τρέχουσες οθόνες αφής και τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας αποσπούν την προσοχή και δεν είναι ασφαλή. Το EuroNCAP που απαιτεί φυσικούς ελέγχους για ορισμένες λειτουργίες είναι ένα ευπρόσδεκτο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Αλλά τώρα χρειαζόμαστε τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ να παρακολουθήσουν και να υιοθετήσουν νομικά δεσμευτικές απαιτήσεις για όλα τα οχήματα».


Οι οθόνες αφής και τα συστήματα infotainment που αποσπούν την προσοχή κυριαρχούν πλέον σε όλα σχεδόν τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων. Δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν από ένα σουηδικό περιοδικό αυτοκινήτου το 2022 διαπίστωσαν ότι οι οδηγοί χρειάστηκαν πολύ περισσότερο χρόνο για να εκτελέσουν βασικές εργασίες σε οθόνες αφής σε σύγκριση με παλαιότερα αυτοκίνητα με φυσικούς ελέγχους.


Έρευνα από την TRL στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2020 διαπίστωσε ότι οι διεπαφές κινητών τηλεφώνων για οθόνες αφής αυτοκινήτων, γνωστές ως Apple CarPlay και Android Auto, μείωσαν τους χρόνους αντίδρασης τόσο, όσο και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών.

Comments


bottom of page