Αλήθειες, για την συντήρηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου
- AsfalosTvRadio
- Sep 7, 2024
- 2 min read
Updated: Oct 27, 2024


Ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η πολύ λιγότερο υποχρεωτική συντήρησή του σε σχέση με ένα θερμικό αυτοκίνητο.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι αρκετά απλά οχήματα και επομένως λιγότερο επιρρεπή σε βλάβες : ένας ηλεκτροκινητήρας, μια μπαταρία, ένα σύστημα μετάδοσης χωρίς κιβώτιο ταχυτήτων και πολλά ηλεκτρονικά. Έτσι, τα μηχανικά στοιχεία περιορίζονται, ενώ οι ηλεκτροκινητήρες αναγνωρίζονται για τη μακροζωία τους. Επομένως, η συντήρηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι σχεδόν μηδενικη .
Περιορισμένη συντήρηση από ό,τι σε θερμικό αυτοκίνητο
Σε σύγκριση με ένα αυτοκίνητο βενζίνης ή ντίζελ , υπάρχουν πολλές εργασίες συντήρησης που «λείπουν» σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο: αλλαγή λαδιών, ιμάντας χρονισμού, μπουζί κ.λπ. Μόνο αναλώσιμα στοιχεία όπως τακάκια/δίσκοι φρένων ή ελαστικά πρέπει να αλλάζονται τακτικά, συνοδευόμενα φυσικά από τους υαλοκαθαριστήρες και το πλυντήριο του παρμπρίζ. Ωστόσο, τα φθαρμένα εξαρτήματα είναι πιο ανθεκτικά, από ό,τι σε ένα θερμικό αυτοκίνητο. Πράγματι, όσον αφορά τα τακάκια φρένων, είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας πέδησης με τα οποία είναι εξοπλισμένα πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθιστούν δυνατή την «ανακούφιση» των τακακιών και επομένως την λιγότερο συχνή αλλαγή τους.
Συντήρηση ειδικά για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Όσον αφορά τις εργασίες συντήρησης ειδικά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ορισμένοι κατασκευαστές απαιτούν τακτικούς ελέγχους της κατάστασης της μπαταρίας. Αυτό είναι μέρος μιας γενικής επισκευής ενός κλασικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου , για να διασφαλιστεί ότι λειτουργεί σωστά.
Ωστόσο, όταν ένα θερμικό αυτοκίνητο χρειάζεται συντήρηση κάθε 15.000 έως 20.000 χιλιόμετρα, η συντήρηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να πραγματοποιείται μόνο κάθε 30.000 χλμ.
Κατά τη διάρκεια αυτών των επισκέψεων στο συνεργείο, θα υπάρχουν λιγότερα εξαρτήματα προς αλλαγή από ό,τι σε ένα θερμικό όχημα. Η απουσία κιβωτίου ταχυτήτων και η παρουσία λιγότερο περίπλοκων κινητήρων συμβάλλουν σημαντικά στον περιορισμό του κόστους .
Όσο για τα τακάκια φρένων, η διάρκεια ζωής τους είναι περίπου διπλάσια από αυτή ενός θερμικού αυτοκινήτου. Έτσι, αντί για 45.000 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να διανύσει έως και 90.000 χιλιόμετρα με τα ίδια τακάκια φρένων.
Τα ελαστικά δοκιμάζονται επίσης λιγότερο συχνά. Πράγματι, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πιο γραμμικό όταν επιταχύνει και πιο ομαλό όταν φρενάρει. Με την οδήγηση προσαρμοσμένη σε αυτόν το στύλ, θα μπορούν να διαρκέσουν πολύ περισσότερο από αυτά ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Πόσο διαρκεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι συνολικά πολύ ανθεκτικό, καθώς υπάρχουν λιγότερα ανταλλακτικά που φθείρονται, κατά τη διάρκεια της ζωής του. Η μπαταρία είναι προφανώς η πιο σημαντική, ακόμα κι αν αντέχει για πολλά χρόνια.
Στην πραγματικότητα, οι κατασκευαστές γενικά, εγγυώνται την μπαταρία για περίπου 8 χρόνια και 150.000 χιλιόμετρα. Είναι προφανώς το πρώτο από αυτά τα δύο στοιχεία που σταματά την εν λόγω εγγύηση.
Πόσο κοστίζει η συντήρηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;
Αν και είναι ακόμα δύσκολο να ποσοτικοποιηθεί το ακριβές κόστος συντήρησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου , είναι κοινώς αποδεκτό ότι είναι περίπου 25% χαμηλότερα από ένα αυτοκίνητο βενζίνης ή ντίζελ. Αυτός είναι επίσης ο λόγος που δεν είναι όλοι οι έμποροι ενθουσιασμένοι με την άφιξη των ηλεκτρικών οχημάτων.
Είναι ξεκάθαρο ότι η αντικατάσταση της μπαταρίας μπορεί να αυξήσει αυτόν τον μέσο όρο και να φέρει το κόστος συντήρησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πιο κοντά σε αυτό ενός θερμικού αυτοκινήτου. Ωστόσο, η εξοικονόμηση που επιτρέπει ένα όχημα «μηδενικών εκπομπών» με την πάροδο του χρόνου το καθιστούν αναγκαστικά πλεονεκτικό σε σύγκριση με τον αντίστοιχο κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Comments