«Μα πού να πάω…» Σημεία δρόμων του Βόλου με προβλήματα σε ώρες αιχμής. (Μέρος 1ο)
- AsfalosTvRadio
- Nov 10, 2024
- 4 min read
Updated: Nov 18, 2024


…όχι με Θέμη Αδαμαντίδη, αλλά με όλους εμάς, τους «καλλιτέχνες» των βιαστικών (πολλές φορές χωρίς ουσιαστικό λόγο) δρομολογίων. Κατά τη γνώμη μου, οι έλεγχοι της τροχαίας των τελευταίων δύο ημερών, διεξήχθησαν σε μια «κυκλοφοριακή αρένα» με ληγμένο παιχνίδι εδώ και καιρό και το αποτέλεσμα αυτού: «Τροχονομία – Βόλος 0-2». Αργήσαμε! Εδώ, δυστυχώς, δεν κολλάει το κάλλιο αργά παρά ποτέ. Η παραμικρή καθυστέρηση για αυστηρότητα και τήρηση του κώδικα κρύβει τραγικά στατιστικά νούμερα. Ανεξέλεγκτη και θρασύτατη παραβατικότητα, από την αρχή του φθινοπωρινού «μαντρώματος» στα στενά όρια της πόλης. Στην επιστροφή των δρομολογίων ρουτίνας, αναπολώντας αυτή την «αλάνα» που κατά τη διάρκεια των διακοπών όλοι λίγο ή πολύ προλάβαμε και «χτίσαμε» στο μυαλό μας, για να παίξουμε λίγο με όνειρα χωρίς όρια και φραγμούς. Κάποιοι, την «γκρέμισαν» λίγο πριν γυρίσουν και ευχήθηκαν και του χρόνου. Πολλοί όμως την «έφεραν» στην πόλη μας, δημιουργώντας προβλήματα, αναπαράγοντας επικίνδυνες διαδρομές και το τραγικότερο… ανατροφοδοτώντας άλλους τόσους να κάνουν τα ίδια και χειρότερα. «Μα πού να πάω», φράση – καραμέλα πια στο στόμα μας, για να δικαιολογήσουμε την παραβατικότητα στο φανάρι, στο στοπ, στη θέση στον δρόμο.
Η κοινή λογική θα πρέπει να μας αποτρέπει να επιχειρούμε το παραμικρό, καθώς πολλοί δρόμοι του Βόλου, ειδικά τον τελευταίο καιρό, είναι ακατάλληλοι για ασφαλή κυκλοφορία, καθώς στο κέντρο, αλλά και σε κάποιες συνοικίες γίνονται έργα. Δυστυχώς, δεν υπάρχει η παραμικρή πρόβλεψη για το πώς θα παρακαμφθεί και διεξαχθεί ουσιαστικά η κυκλοφορία, για αυτό και παρατηρούμε αρκετές φορές ακόμα και τρεις καθόδους ή ανόδους στη σειρά κλεισμένους από διαφορετικούς εργολάβους. Έτσι ξυπνάει από μέσα μας ο κύριος «Μα πού να πάω». Ας σοβαρευτούν κάποιοι κάθε φορά που θα χρειάζεται να κλείσουν την κυκλοφορία και ειδικά όλοι αυτοί που το πράττουν, χωρίς να πάρουν άδεια από την τροχαία, η οποία θα κρίνει ανάλογα και με τις άλλες ανάγκες που υπάρχουν, αν θα το επιτρέψει και πότε. Αποτέλεσμα: Δίτροχα με ταχύτητα πάνω στα πεζοδρόμια να απέχουν απόσταση αναπνοής από ανοικτές πόρτες καταστημάτων. Αντίθετα ερχόμενοι «μα πού να πάω», με μεγάλη ταχύτητα, ακολουθώντας τον συνονόματο μπροστά που επέλεξαν μαζί την παράνομη διαφυγή και ώς έναν βαθμό, «νομιμοποίησαν» την πράξη τους, καθώς και οι προηγούμενοι το ίδιο έκαναν. Κυκλοφορούμε σε μια πόλη με κακή ποιότητα τάπητα, τσιμενταρισμένα μερεμέτια(!!) στα φρεάτια των υπονόμων και μπαλώματα της κακιάς ώρας. Βιώσαμε το φαινόμενο της ανομβρίας. Όλοι μας θα έπρεπε να είμασταν προϊδεασμένοι για το τι θα συνέβαινε με τις πρώτες ψιχάλες βροχής που θα μούσκευαν τη συσσωρευμένη σκόνη με τους ρύπους που κατακάθισαν στην άσφαλτο από τα καυσαέρια, τα λάστιχα κ.ά. Δεν πρέπει να περιμένουμε μήπως συμβεί κάτι κακό για να μας διδάξει ή ξαναθυμίσει να προσέξουμε.
Μέχρι να βρεθούνε κυκλοφοριακές λύσεις αποφύγετε ή προσέξτε σημεία που καθημερινά σε ώρες αιχμής παρουσιάζουν προβλήματα. Ας επισημάνω μερικά, που κατά τη γνώμη μου είναι αρκετά σοβαρά. Τα τελευταία χρόνια, η οδός Αλαμάνας καταλήγοντας στην οδό Λαρίσης δεν συνεχίζει προς Νεαπόλεως λόγω διαχωριστικής νησίδας. Η κυκλοφορία διοχετεύεται αποκλειστικά στη Λαρίσης και οι οδηγοί που θέλουν να βρεθούν στη Νεάπολη επιλέγουν το άνοιγμα της νησίδας στο ύψος της Υψηλάντου. Είναι απερίγραπτη η κατάσταση στο σημείο αυτό. Υπάρχει λύση, ίσως και πιο γρήγορη. Συνεχίστε μέχρι τον κόμβο Διμηνίου, που θα σας επιτρέψει να βρεθείτε στο άλλο ρεύμα της Λαρίσης με ασφάλεια. Ας πάμε στη Νέα Ιωνία στην περιοχή του κολυμβητηρίου, που κυρίως τα απογεύματα η περιοχή κατακλύζεται από οχήματα παρκαρισμένα και μη, λόγω των δραστηριοτήτων των παιδιών, στα γήπεδα, κολυμβητήρια, θέατρο κ.λπ. Ένα χάος κυκλοφοριακό με βιαστικούς γονείς, ατίθασες συμπεριφορές νεαρών με ποδήλατο ή πατίνι. Περιπέτεια για γερά νεύρα, φαντάζει η διαδρομή από Μ. Μερκούρη προς Βόλο με το φανάρι στη Μαιάνδρου να καθηλώνει για ώρα τα οχήματα.
Η ταλαιπωρία θα συνεχιστεί στη διασταύρωση Αναπαύσεως με Παγασών, που κατά τη γνώμη μου το ρεύμα καθόδου της Αναπαύσεως θα πρέπει να επανακαθοριστεί ως προς τα όριά του (να μεγαλώσει), με νέα οριζόντια σήμανση. Έτσι, θα επιτρέπει τα οχήματα σε δυο στοίχους σε θέση αναμονής, ανάλογη της επιλογής κατεύθυνσής τους. Με την υπάρχουσα κατάσταση, παρατηρείται το φαινόμενο της παραβίασης του ερυθρού σηματοδότη με οχήματα κολλημένα σε απόσταση αναπνοής στα πρώτα που πρόλαβαν και πέρασαν. Ας σκεφτούν κάποιοι τη λύση χρήσης του περιφερειακού. Ίσως περισσότερα χιλιόμετρα, αλλά πιο σύντομη επιλογή διαδρομής.
Ας πάμε τώρα στην Ιωλκού. Ενεργοποιήστε το καρδιοσυχνόμετρο στα hi tech ρολόγια σας και προσπαθήστε να περάσετε το κομμάτι από Δικαστήρια μέχρι Δημητριάδος, χωρίς να ανεβάσετε σφυγμό. Ούτε στο Κάιρο κάτι παρόμοιο. Εδώ δεν σας έχω λύση, αλλά συμβουλή. Μην παρασύρεστε από τους άλλους και κάνετε τα ίδια επικίνδυνα γκελ ανάμεσα από λαμαρίνες αυτοκινήτων που τα οδηγούν κάποιοι, που εκείνοι τη στιγμή μόνο εσάς δεν προσέχουν. Διασκεδάστε το και απλά περιμένετε το τέλος της… κωμωδίας. Άξιες λόγου και αναφοράς είναι οι διασταυρώσεις της Βασσάνη και της Κουντουριώτου με τη 2ας Νοεμβρίου, που τα οχήματα που κινούνται σε αυτόν τον δρόμο αναπτύσσουν υψηλές ταχύτητες και δεν τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας. Ορατότητα μηδέν στα οχήματα που αναμένουν στην Βασσάνη και την Κουντουριώτου έχοντας στοπ, λόγω των παρκαρισμένων οχημάτων. Ανυπόμονοι οδηγοί κινούμενοι στη 2ας Νοεμβρίου για να στρίψουν αριστερά την Κουντουριώτου. Η λύση είναι μία. Πλησιάζω αργά και προβλέπω, αφήνω απόσταση ασφαλείας από τον μπροστινό μου, παρακολουθώ τον ακολουθούντα. Είναι λυπηρό να βλέπεις ατυχήματα, ευτυχώς τις περισσότερες φορές μόνο με υλικές ζημιές, σε σημεία του κόμβου που οφείλονται στην έλλειψη αποστάσεων ασφαλείας και προσοχής. Πριν και μετά σε κάθε κόμβο υπάρχουν διαβάσεις πεζών. Ενδέχεται ο μπροστινός μας να παραχωρήσει προτεραιότητα. Όπως και στην ευθεία μπροστά από το δημαρχείο, στην οδό ξεκαπνίσματος όπως την ονόμαζε ένας παλιός δάσκαλος οδήγησης. Είναι ένας δρόμος που έχει διαβάσεις πεζών. Δεν κρύβω πως μια φορά δεν σταμάτησα, απλά έκοψα, παρόλο που περίμενε άνθρωπος στη διάβαση, καθώς ο από πίσω μου με πλησίαζε με μεγάλη ταχύτητα φοβούμενος πιθανή σύγκρουση. Επίσης έχει καθιερωθεί να είναι σημείο αναχωρήσεων και αφίξεων τουριστικών λεωφορείων, που λόγω του όγκου τους κρύβουν την παρουσία πεζών. Σίγουρα υπάρχουν και άλλα σημεία που θα επισημανθούν, θα υπάρξει συνέχεια.

Comments